Jak zorganizować domowe biuro?

Niezależnie od tego, czy Twoje domowe biuro jest biurkiem przy kuchni, czy dedykowanym pomieszczeniem, w którym zajmujesz się zarówno sprawami zawodowymi, jak i domowymi, przestrzeń może szybko zostać zagracona i zagmatwana. Kiedy potrzebujesz znaleźć rachunek, dokument lub paragon, nie masz pojęcia, gdzie szukać.

Nie będziemy ukrywać prawdy: porządkowanie rachunków, rachunków, dokumentów i podatków może być żmudną pracą. Ale jest też coś głęboko satysfakcjonującego w starannie oznaczonym systemie archiwizacji, więc miej to na uwadze, przekopując się przez lata papierkowej roboty.

Przejmij kontrolę nad papierologią
Wprowadź porządek w swoim biurze, a to wpłynie na Twoje codzienne życie w domu. Kiedy nadejdzie poczta, będziesz wiedział, gdzie umieścić przedmioty, a gdy nadejdzie sezon podatkowy, będziesz przygotowany na podatnika.

Zanim się zagłębisz, zastanów się, jak teraz wykorzystujesz przestrzeń i jak chcesz z niej korzystać. Jeśli biuro domowe to przede wszystkim miejsce do pracy, zastanów się, jak uczynić je spokojniejszym, bardziej skupionym obszarem, z mniejszą liczbą czynników rozpraszających. Jeśli jest to miejsce, w którym poczta i rachunki przychodzą i wychodzą z domu, rozważ dodanie gustownych pojemników lub koszy, aby oddzielić przychodzące zadania od tych gotowych do wyjazdu, aby każdy w domu wiedział, gdzie powinny iść dokumenty.

Rozpoczynając ten projekt, podziel swoją pracę na dwa główne obszary zainteresowania: biurko i pliki. Jeśli masz więcej niż jeden obszar, w którym zajmujesz się sprawami biznesowymi, na przykład biuro i biurko, zajmij się obydwoma pokojami podczas tego projektu, aby móc stworzyć odpowiednie miejsce na dokumenty.

Twoje biurko
Wyczyść swoje biurko z zawartości, łącząc podobne elementy. To świetny czas na wyczyszczenie szuflad, zebranie zbłąkanych spinaczy, pinezek i wizytówek. Wytrzyj powierzchnie i usuń kurz z szuflad. Podziel zawartość biurka na stosy: materiały biurowe, takie jak długopisy, nożyczki i papier listowy; sprzęt taki jak zszywacze i dziurkacze.

Utylizuj lub handluj sprzętem elektronicznym, takim jak dyski twarde, komputery, niedziałające tablety i urządzenia inteligentne. Nieaktualne dyski startowe programów komputerowych, których już nie używasz, również mogą zostać usunięte. (Pamiętaj, wiele programów instalacyjnych można teraz pobrać z Internetu).

Jeśli masz pinezki, ale ich nie używasz, daj je komuś, kto to zrobi. To samo dotyczy innych nieużywanych materiałów biurowych.

Utrzymuj biurko tak czyste, jak to tylko możliwe, mając tylko telefon, miejsce na laptopa lub komputer stacjonarny, uchwyt na ołówek, pudełko chusteczek higienicznych i podstawkę na górze. Wszystko inne może wrócić do szuflad. Otwarta powierzchnia będzie łatwiejsza do utrzymania w czystości i pomoże Ci poczuć większą kontrolę nad przestrzenią.

Poświęć głębsze szuflady na bieżące pliki i dokumenty, takie jak nadchodzące rachunki i bieżące projekty pracy. Podziel rzeczy na kategorie, a następnie umieść je odpowiednio w pojemnikach lub organizerach szuflad. Oto kilka kategorii do rozważenia:

Materiały do ​​drukowania: papier do drukowania, papier fotograficzny i zapasowy atrament
Narzędzia: zszywacze, rozszywacz, dziurkacz, kalkulator
Kable: zapasowe kable do ładowarki i kable USB
Narzędzia do pisania: długopisy, ołówki, gumki do ścierania
Papier: zeszyty, karteczki samoprzylepne
Materiały pocztowe: znaczki, koperty, etykiety zwrotne
Twoje pliki i dokumenty

Przeniesienie biura do domu
Niezależnie od tego, czy masz dużą szafkę na akta, czy kolekcję teczek na akordeony, nadszedł czas, aby przejrzeć te dokumenty, oddzielając to, co może zostać, od tego, co powinno zostać. Jeśli Twoja szafka na akta jest duża, wykonuj tę czynność pojedynczo, aby pomieszczenie nie zostało przepełnione papierami. Jeśli przechowujesz papiery w pudełkach na dokumenty lub teczkach harmonijkowych, przeglądaj je pojedynczo.

źródło: https://www.bazadoradcow.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *